Individuaalne areng
Iga laps, õpetaja ja töötaja tegeleb Hagudi Põhikoolis oma isikliku arenguga. Laps omandab uusi teadmisi ja kogemusi I kooliastmes õpetaja ja vanemate toetusel ning nende nõustamisel. II kooliastmest hakkab õpilane ise oma õpiteed kavandama, seades koos õpetajaga endale jõukohased eesmärgid. Meie majas on eksimine üks osa õppeprotsessist, toetame õppimist läbi isikliku kogemuse.
Koostöö
Lapse arengu toetamiseks teevad koostööd kõik osapooled - lapsed, nende vanemad ja õpetajad/töötajad ja kogukonnaliikmed. Meil on ühised eesmärgid. Kuulame ja kaasame kõiki osapooli, arvestatame erinevate seisukohtadega.
Omanäolisus
Hagudi Põhikoolis on omanäolised traditsioonid. Julgustame iga last ja õpetajat/töötajat olema nemad ise. Hindame igaühe omapära, isikuomadusi, arengut, tugevusi ja nõrkusi.
Uuenduslikkus
Oleme avatud uutele ideedele ja uutele lähenemistele nii klassitunnis, kui klassivälisel ajal. Toetame õpilase eneseusku ja enesekindlust uute lähenemiste katsetamisel õppetöös. Kasutame efektiivseid õpistrateegiaid. Julgeme katsetada ja eksida.
Vastutustundlikkus
Õpilane võtab vastutuse koolis käimise ja õppimise eest, õpetaja vastutab õpetamise eest. Hoolime üksteisest ja koolist ning täidame antud lubadusi. Teame, et meie tegevustel ja sõnadel on väga suur võim. Me kõik anname oma osa ja millegi tegemata jätmine ei mõjuta ainult meid ennast, vaid ka ümbritsevaid inimesi ja keskkonda.
Ühtekuuluvus
Hagudi Põhikooli õpilased, õpetajad/töötajad ja lapsevanemad hoiavad kokku nii klassis kui ka koolis. Oleme nagu üks perekond, toetame ja hoolime üksteisest.